سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بولتن خبری


مالیات در قبرس شمالی در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار پایین است. به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه گذاران می خواهند یک شرکت در قبرس شمالی افتتاح کنند. طبق قانون مالیات قبرس، همه باید بین 16 تا 37 درصد از درآمد سالانه خود را بپردازند. قوانین مالیاتی بهترین قوانین برای خرید ملک در قبرس شمالی هستند. مالیات بر املاک به عهده فروشنده است. البته اگر خانه ای را از یک شرکت ساختمانی یا فروشنده حرفه ای خریداری کنید، مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت خواهید کرد. در این مقاله در مورد انواع مالیات در قبرس شمالی و نحوه محاسبه آن صحبت خواهیم کرد.

مالیات در قبرس شمالی همه انواع مالیات ها را ببینید

دولت قبرس شمالی بخش بزرگی از هزینه های اداری شهر را از طریق جمع آوری مالیات پرداخت می کند. با این حال، نرخ مالیات در این کشور چندان بالا نیست. کافی است مالیات های دریافتی در قبرس و کشورهای اروپایی و آمریکا را با هم مقایسه کنید. به عنوان مثال در بسیاری از کشورهای اروپایی مالیات بر درآمد بالای 30 درصد است با این حال قبرس شمالی کمترین نرخ مالیات بر درآمد را دارد. به همین دلیل قبرس شمالی به عنوان بهشت ??مالیاتی اروپا نیز شناخته می شود.

علاوه بر این، قبرس شمالی مشوق های مالیاتی زیادی برای حمایت از مهاجران دارد. بازنشستگان به ویژه به این قانون توجه کرده اند و دیده اند که بسیاری از بازنشستگان قبرس شمالی را برای افزایش عمر خود انتخاب می کنند.

از انواع مالیات در قبرس شمالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک: مالیات بر درآمد در قبرس شمالی

یکی از مالیات های رایج در قبرس شمالی مالیات بر درآمد است. طبق قانون، ساکنان قبرس شمالی در صورت داشتن درآمد باید به دولت مالیات بپردازند. راه های مختلفی برای کسب درآمد در قبرس شمالی وجود دارد. در قبرس شمالی، اشتغال، اجاره ملک، بهره بانکی و غیره همگی شامل مالیات بر درآمد هستند.

مالیات بر درآمد بر اساس یک سیستم چند لایه محاسبه می شود و از حدود 10? تا 37? متغیر است.

دوم: مالیات بر دارایی

یکی از رایج ترین مالیات ها در قبرس شمالی مالیات بر دارایی است. طبق قانون، افرادی که در قبرس شمالی ملک می خرند باید مالیات بر دارایی بپردازند. خریدار مسئول این مالیات است.

در صورت خرید ملک باید 5% مالیات بر اساس قیمت ملک پرداخت کنید. مشکل مالیات بر دارایی در قبرس شمالی طبیعتاً عوارض زیادی را به همراه دارد. در نتیجه برای محاسبه مالیات بهتر است از یک وکیل مجرب استفاده کنید. اگر به دنبال یک وکیل حرفه ای هستید، می توانید از کارشناسان قبرس 118 کمک بخواهید

نکته مهم در رابطه با مالیات نقل و انتقال اموال، تغییر قوانین مالیات بر دارایی در قبرس شمالی است. طبق قانون جدید، اگر ملک را قبل از 10 فوریه 2023 بفروشید، کل مالیات نقل و انتقال املاک 3? است. اما برای املاک فروخته شده پس از آن تاریخ، مالیات نقل و انتقال به 6 درصد افزایش می یابد.

موضوع مالیات بر دارایی در قبرس شمالی بسیار پیچیده است. بنابراین بهتر است هنگام محاسبه مالیات خود از یک وکیل مجرب کمک بگیرید. اگر به دنبال یک وکیل حرفه ای هستید، می توانید به وکیل مهاجرت به قبرس شمالی مراجعه کنید.

پرداخت حق تمبر

در زمان ثبت قرارداد ملک، حق تمبر باید توسط خریدار پرداخت شود. این مبلغ 0.5 درصد ارزش خانه خواهد بود.

قبل از معرفی نوع دیگری از مالیات در قبرس شمالی از شما دعوت می کنیم مقاله ما در مورد معایب قبرس شمالی را مطالعه کنید.

سه: مالیات شرکت ها

تمامی شرکت ها در قبرس شمالی ملزم به محاسبه و پرداخت مالیات بر درآمد سالانه هستند. این درآمد شامل کلیه منابع درآمد داخلی و خارجی می شود. مبلغ این مالیات معادل 16 درصد کل درآمد سال مالی شرکت می باشد.

علاوه بر مالیات بر درآمد سالانه، برخی از شرکت ها بسته به کسب و کار خود باید مالیات دیگری نیز بپردازند. به عنوان مثال شرکت های بازرگانی در زمان واردات مشمول عوارض گمرکی هستند. مالیات واردات بر اساس گروه کالا و کدهای اعمال شده محاسبه می شود و برای ترخیص کالا از گمرک باید پرداخت شود.

علاوه بر این، فروش کالاهایی مانند روغن، مشروبات الکلی، وسایل حمل و نقل و ... در قبرس شمالی مشمول مالیات غیر مستقیم هستند.

چهار: مالیات های مختلف در قبرس شمالی euromy


مالیات هایی که تاکنون ذکر شد رایج ترین نوع مالیات در قبرس شمالی بود. علاوه بر اینها، مالیات های دیگری نیز وجود دارد که در برخی موارد از افراد اخذ می شود. این شامل:

مالیات اضافه می شود

مالیات ترانسفورماتور

مالیات کارمزد انتقال اسناد

مالیات بر درآمد املاک اجاره ای

تمبر مالیاتی

مالیات بر عایدی سرمایه

و…