سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بولتن خبری

نظر


در سال های اخیر چاپ تصاویر زیباتر با استفاده از چاپگرهای جوهرافشان بسیار رایج شده است. البته در هنگام خرید این محصول هرگز نباید مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان را فراموش کنید. زیرا این نوع چاپگرها برای اهداف خاصی طراحی شده اند و برای استفاده عمومی مناسب نیستند. به طور عمده دو نوع چاپگر جوهر افشان وجود دارد که شامل انواع حرارتی و پیزوالکتریک می شود. این نوع چاپگرها می توانند رنگ ها را به خوبی روی برگه ها پخش کنند و در نتیجه زیباترین تصاویر را ایجاد کنند. البته پرینترهای جوهرافشان مزایا و معایب زیادی دارند، بنابراین باید از زوایای مختلف از عملکرد گرفته تا هزینه چاپ مجدد به آنها نگاه کرد. باید در این بخش در نظر گرفته شود.

انواع پرینترهای جوهرافشان

مدل های زیادی در زمینه تولید پرینترهای جوهرافشان ساخته می شود که بسته به نوع شرکت طراحی، شرکت های بزرگ اغلب تنظیمات مختلفی را در تجهیزات خود انجام می دهند تا در مصرف جوهر صرفه جویی کنند.

الف) چاپگر جوهر افشان حرارتی

هر مدل از این نوع چاپ مزایا و معایب چاپگرهای جوهر افشان متفاوتی دارد. این نوع چاپ جوهر افشان با استفاده از گرما رنگ را بر روی کاغذ پخش می کند و با استفاده از یک فلش، نقاط مورد نظر را روی کاغذ ایجاد می کند تا رنگ ثابت تری روی کاغذ، بدون برق ایجاد کند. این فلش ها برای تولید گرما رد می شوند و پس از ایجاد گرمای مورد نیاز رنگ مورد نظر تبخیر شده و باعث می شود تحت فشار زیاد روی کاغذ ریخته شود.

ب) پرینترهای جوهرافشان فیزیوالکتریک

اگر نیاز به خرید چاپگر صنعتی لارج فرمت دارید یا می خواهید از چاپگر جوهر افشان تمام وقت استفاده کنید، چاپگر فیزو الکتریک به عنوان بهترین برند شناخته می شود. این نوع چاپگرها از مواد پیزوالکتریک بین رنگ های خود به جای گرما استفاده می کنند. با ایجاد بار الکتریکی در جامد، ماده تغییر رنگ داده و با اعمال فشار آنی باعث پخش شدن رنگ در سراسر کاغذ می شود.

مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان را بررسی می کند

بخش های زیادی برای مقایسه و بررسی کامل پرینترهای جوهرافشان وجود دارد و می توانید این نوع چاپگرها را با انواع دیگر چاپگرها مانند پرینترهای لیزری مقایسه کنید، اما دلایل آگاهی از مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان را در مقاله بعدی مطالعه کنید. . .

1) صدای کم

یکی از مواردی که می توان در زمینه مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان به طور جدی مانور داد، بررسی سرعت این نوع چاپگرها است. مشکل اصلی پرینترهای جوهرافشان این است که تولید فشار لازم برای پخش رنگ زمان زیادی می برد و زمان بسیار بیشتری نسبت به چاپگرهای دیگر خواهد داشت و می توان گفت که از این نوع چاپگر برای اتصال قطعات استفاده می شود. . با سرعت بسیار بالا که اصلا لازم نیست مناسب نیست و باید از پرینترهای لیزری در آنها استفاده شود. سرعت پایین چاپ این نوع چاپگرها می تواند کیفیت چاپ نهایی را افزایش دهد و این مزیت اصلی چاپگرهای جوهرافشان است.

2) داشتن تمام کارها

یکی از مواردی که همواره در مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان به آن اشاره می شود و دلیل اصلی کاربردی بودن آنها، قابلیت چاپ – ضربه زدن به انواع دستگاه ها در این نوع چاپگرها می باشد. با چاپگرهای جوهرافشان می توانید بر روی هر سطحی، حتی پارچه ها یا سی دی های مختلف، چاپ های باکیفیت ایجاد کنید و از آنها برای کار خود استفاده کنید.

3) هزینه کم کارتریج جوهر.

اگر می‌خواهید به طور مرتب از این نوع چاپگرها استفاده کنید، می‌توانید به راحتی کارتریج‌های جوهر (معروف به کارتریج‌های جوهر قابل شارژ) را دوباره پر کنید یا آن‌ها را به صورت لیتر بسازید. به این ترتیب شما نیازی به خرید کارتریج کامل مانند پرینترهای لیزری ندارید و می توانید با هزینه کمتری نسبت به مدل های لیزری از دستگاه مجددا استفاده کنید. مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان بسیار زیاد است اما این مزیت باعث می شود هزینه تولید بسیار پایین و در عین حال با کیفیت بالا باشد.

4) حرف اول p چقدر است

با در نظر گرفتن مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان می توانید هزینه اولیه خرید این محصول را کاهش دهید زیرا کارتریج های اصلی این نوع چاپگرها مایع هستند. بسیار بالا پایین تر از مدل های لیزری و ایده آل برای افرادی که قدرت خرید بالایی ندارند. این ویژگی خرید و لذت بردن از این ابزار را برای کار خود آسان می کند.

5) برای چاپ های بلند مناسب نیست

می توان گفت استفاده مکرر از این نوع چاپگرها مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت زیرا حرارت ایجاد می شود که کاغذ را تبخیر کرده و به چاپ فشار وارد می کند. تا اینجا به مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان پرداختیم، اما این بسیار خطرناک است و می تواند عمر دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و استفاده بیش از حد از دستگاه می تواند در توزیع مشکل ایجاد کند. برای حل این مشکل، باید هد این نوع چاپگر را دوباره تمیز کنید. این بدان معنی است که جوهر رنگ زیادی را از دست می دهد.

6) اندازه کوچک و آسان برای رسیدگی

استفاده از این نوع چاپگر آوافرهنگ می تواند آسان تر باشد، حتی در اندازه های بزرگ، چاپگرهای لیزری اغلب بزرگتر هستند و برای استفاده نیاز به مقداردهی اولیه دارند که می تواند تا حدودی بر عملکرد این دستگاه تأثیر بگذارد. اما چاپگرهای جوهرافشان اندازه کوچکتری دارند که می تواند استفاده از آنها را آسان تر کند و حتی پس از راه اندازی، این نوع چاپگرها به تنظیمات خاصی نیاز ندارند و سریعتر راه اندازی می شوند. در مدل های صنعتی این دستگاه ها می توانند عملکرد بهتری داشته باشند و سریعتر راه اندازی شوند.

باید گفت که مزایا و مزایای پرینترهای جوهرافشان بسیار و گسترده است و بسته به نوع دیدگاه و مقایسه قابل تقسیم است، به طور کلی امروزه کارایی این نوع چاپگرها و به دلیل خلقت بسیار جذاب شده است. تصاویر زیبا و با کیفیت و البته بسیار موثر با هزینه کم. البته نباید محدودیت های چاپگرهای جوهرافشان را نادیده گرفت و اگر می خواهید از طولانی و سنگین با تایم فریم های مختلف استفاده کنید، این نوع چاپگرها می توانند مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشند و سرعت کار شما را کاهش دهند. بسیاری از مدل های صنعتی و خانگی برای این نوع چاپ طراحی شده است و شرکت های معروفی مانند اپسون، کانن، اچ پی و ... به دلیل بالا بودن در صدد رفع مشکلات اصلی این نوع چاپ در سطح وسیع هستند. محصولات باکیفیت و همچنین چاپ بر روی هر سطحی فقط توسط چاپگرهای جوهرافشان قابل ارائه است و سایر چاپگرها از این ویژگی بی بهره هستند.